Page 130 - DMO
P. 130

İtalya



 Satınalma sistemine kayıtlı kurumlar ihtiyaçlarına göre Özel Sözleşme şartlarını görüşüp   Müşteriler 2 farklı şekilde alım yapabilmektedir:
 nihai sözleşme koşullarını kesinleştirmektedir. Çerçeve anlaşmalar, aynı anda hem mal ve
 hizmet tedarikinde önceden belirlenmiş standart şartları taşımaları hem de kamu kurumla-    ƒ  Katalogdan mal ve hizmet seçmek suretiyle, doğrudan satınalma,
 rının özelleşmiş ihtiyaçlarına cevap verebilmeleri yönüyle çerçeve sözleşmeler ile müteferrik     ƒ  Online satınalma; (siparişi dijital olarak imzalayıp nitelikli tedarikçilerle ürün kalitesini
 alım usulü arasında yer almaktadır.  ve hizmet seviyesini görüşerek) (Fiyat Teklifi İsteme).

 Çerçeve anlaşmalar yoluyla tedariki yapılabilecek ürün ve hizmetler arasında; çağrı merkezi   2014 yılı firma verilerine göre MEPA platformunun;
 kiralama hizmetleri, yazılım-donanım-BT hizmetleri tedariki gibi kalemler bulunmaktadır.
                  ƒ  522.772 işlem
 MEF adına Consip tarafından yönetilen Elektronik Pazaryeri (MEPA), 2004 yılında faaliyete     ƒ  31.363 kayıtlı faal tedarikçi firma,
 geçen çevrimiçi satınalma platformudur. AB eşik değeri altındaki mal ve hizmet alımları     ƒ  5.442.561 adet ürün/hizmet kalemine sahip olduğu belirtilmektedir.
 için bu platform kullanılabilmektedir. Consip tarafından yetkilendirilen tedarikçiler, ihale ve
 katalog ilanlarında ürün ve hizmetlere ait teslimat şartlarını belirlemekte, tedarikçilerin uy-                                              Birim  2012  2013  2014
 gunluğunu değerlendirmekte, katalog ürünlerinin güncellenmesi hizmetini yürütmektedir.
                                   (mil. €)     360        907        1.469
                Siparişler
                                    (adet)    104.084     337.682    523.383
                Online Ürün / Hizmet   (adet)  1.165.880  3.015.074  5.442.561
                Kalemi
                Aktif Alıcılar      (adet)     8.788      24.295      32.834

                             Tablo-10: MEPA Üzerinden Yapılan Alım İstatistikleri

               Kamu kurumları, çerçeve sözleşmeler, çerçeve anlaşmalar ve e-pazaryeri kapsamında yer
               almayan; AB eşik değerinin üstündeki mal ve hizmet alımları için e-ihale modülünü kul-
               lanmaktadır. Bu modülde; mal/hizmetler tanımlanmakta, tedarikçi ve ürünlerle ilgili yeter-
               lilikler duyurulmakta ve ihale teklif oturumları çevrimiçi olarak gerçekleştirilmektedir. Bu
               kapsamda gerçekleştirilen ihaleler AB Elektronik İhale Duyuru Platformunda (TED) yayın-
               lanmaktadır.

               Dinamik Alım Sistemi, alımı, belli kurumlarca yapılan çerçeve anlaşmalara göre daha nitelikli
 Şekil-45: Kamu İdaresi Elektronik Pazaryeri (MEPA) İnternet Sitesi Görünümü  mal ve hizmetler için, belli özel şartları gerektiren ve tüm aşamaları elektronik ortamda ger-
               çekleştirilen tedarik usulüdür. Sistem sürekli açık olup, müşteriler elektronik ortamda ihtiyaç
 MEPA’daki e-katalog ürün fiyatları, tedarikçiler ve ihtiyaç sahibi kurumların gerçekleştirdik-  duyduğu mal ve hizmetleri eş zamanlı olarak tedarik edebilmektedir.
 leri pazarlık sonucu oluşmaktadır. Consip bu aşamada sadece piyasa kurucu ve platform
 sağlayıcı rol üstlenmekte, doğrudan müdahalede bulunmamaktadır.  Dinamik Alım Sistemi, iki aşamadan oluşan bir süreç üzerine kurulmuştur; Birinci adımda,
               Consip tarafından sistem üzerinde tedarikçilerce katılım sağlanabilecek bir mal ve hizmet
 MEPA’ya kayıt olmak için tedarikçilerin Consip tarafından yapılan Yeterlilik Çağrısı İlanı  ile   kategorisi açılmaktadır. İkinci adımda ise kamu kurumları tarafından miktarı, tutarı, özel
 3
 duyurulan yeterlilik şartlarına sahip olmaları gerekmektedir. Genellikle küçük işletmelere   şartları belirlenen alımlara yönelik ilan ve ihaleler gerçekleştirilmektedir. Halen pilot aşama-
 yönelik bir platform olan MEPA’da gereklilikler mümkün olduğunca azaltılmış, KOBİ’lerin   da faaliyet gösteren sistem; tedarikçi firmaların tanımlı zaman diliminde dinamik katılımla-
 sisteme katılımları kolaylaştırılmıştır. KOBİ’ler, sisteme kaydolduktan sonra kurallara uygun   rına ve tekliflerini güncelleyebilmesine kamu kurumlarının da ihtiyaçlarını daha etkin ve hızlı
 bir biçimde ürün ekleme, silme, güncelleme gibi işlemleri yapabilmektedir.  bir biçimde tedarik edebilmesine imkân sağlamaktadır.



 3.  Orijinal Terim: Call for Qualification Notice, TÜBİTAK EK 4B, s. 51



 111                                                                        112
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135