Page 127 - DMO
P. 127
İtalya
2014 yılı başına kadar Consip’in sunduğu hizmetler için hizmet bedeli alınmazken, Ocak Çerçeve Sözleşmelerinin Evreleri
2014 tarihinden itibaren kurum faaliyetlerinin finansmanına destek sağlanması amacıyla
tedarikçilerden işlem ücreti alınmaya başlanmıştır. 201/2011 sayılı KHK’nin 29. madde hü-
kümlerine göre Consip, müşteri kurumlardan da hizmet bedeli alabilmektedir. Fizibilite
çalışması ve Tedarikçi Çerçeve Hizmet
tedarik seçimi ve Sözleşme Seviyesi
Düşük stratejisinin ihale etme yönetimi izleme
Talep Elektronik tanımı
Pazaryeri
Dinamik
Alım Sistemi Talep analizi ve İhale Satınalma evresi Hizmet seviyesi
I. Çerçeve Sözleşmeler piyasa analizi dökümanlarının boyunca idarelere denetimi
destek
hazırlanması
II. Çerçeve Anlaşmalar Fırsat
III. Elektronik Pazaryeri belirlenmesi Yetkili makamın Verilen siparişlerin
Satınalma Çerçeve fikrinin alınması takibi ve kalan Araştırmalar
mal/hizmetin
Tarafı Uygulaması Teslime
Anlaşmalar IV. e-İhale Sistem hazır İhale mevcut durumu
(Müteferrik Alımlar için) fizibilite dökümanlarının Sözleşme Şikayet analizi
biriminin
V. Dinamik Alım Sistemi çalışması yayınlanması genişletilmesi
Çerçeve (gerekliyse)
Sözleşmeler Tedarik Çerçeve
stratejisi
Sözleşme
Yoğun tanımı imzalanması Sözleşme Düzeltici önlemler
süresinin
Talep uzatılması
(gerekliyse)
Standart Tedarik Tarafı Özelleşmiş
Mal ve Hizmetler Mal ve Hizmetler
Şekil-44: Consip Çerçeve Sözleşmelerin Evreleri
Şekil-43: Consip Tedarik Araçları Kamu Sözleşmeleri Kanununda yer alan çerçeve anlaşmalar, Consip tarafından;
Çerçeve sözleşmeler, Consip tarafından MEF adına hazırlanan sözleşmelerdir (488/99 sayılı Aynı ürün/hizmet için birden fazla tedarikçi,
kanunun 26. maddesi). Satınalma sistemine kayıtlı ihtiyaç sahibi kuruluşun siparişi, portal Tek tedarikçi ile şartları serbest bırakılmış ürün/hizmet satışı,
aracılığıyla yükleniciye ulaştırılmaktadır. Consip, bu alım yönteminde ihale mercii gibi hare- Birden fazla tedarikçi, birden fazla ürün/hizmet, özelliklerine uygun yapıda ve anlaşma
ket ederken, diğer usullerde platform sağlayıcı rolü üstlenmektedir. süresi 4 yılı aşmayacak şekilde hazırlanmaktadır.
Çerçeve sözleşme yoluyla tedarik edilen ürünler; tüm müşteri kuruluşların sıklıkla talep ede- Çerçeve anlaşmalar ucu açık ya da ucu kapalı olarak yapılabilmektedir. Bu yönleriyle söz-
bileceği bilgisayar, yazıcı, kalorifer yakıtı, yemek kuponu, cep telefonu ve sabit telefon gibi leşmelere göre daha esnek yapıları vardır. Sözleşmelerdeki gibi çokça talep edilen mallara
mal ve hizmetlerdir. yönelik yapılmaktadırlar. Fakat çerçeve anlaşma kapsamındaki mal ve hizmetler, çerçeve
sözleşme kapsamındaki ürünlere göre bir derece daha özelleşmiştir. Örnek olarak; çerçeve
Çerçeve sözleşmelerin hazırlık evresinde: sözleşme tarihinin bir yıl öncesinden kamu ku- sözleşmeyle kamu kurumlarına üniforma alınacaksa, çerçeve anlaşmayla belli bir tip ünifor-
rumlarının ihtiyaç duydukları mal ve hizmetlere yönelik talepler toplanmaktadır. Sonrasında ma alınmaktadır.
Consip kendisi ihaleye çıkarak söz konusu mal ve hizmetleri müşteri kamu kurumları adına
temin etmekte, fiyatları ve ihale koşullarını kendisi belirleyip ilgililere bildirmektedir. Ürün Ucu kapalı çerçeve anlaşmalar, şartları önceden kesinleştirilmiş standart anlaşma tipleridir.
için fiyat belirlenirken önceki yıl fiyatları, talep büyüklüğü ve piyasa şartları gibi unsurlar Tedarikçiler ve müşteriler önceden belirlenen şartlar üzerinden işlem yapmaktadır.
dikkate alınmaktadır.
Ucu açık çerçeve anlaşmada ise, kurumlar çerçeve anlaşmayı gerçekleştirip bazı maddelerin
2002 yılında Consip, Avrupa Birliği eşik değerinin üstündeki bir alımı elektronik ihale yoluyla (Örnek: anlaşmanın süresi, teslimat şartları, malzeme miktarı vb.) ucunu açık bırakmaktadır.
gerçekleştirerek alanında bir ilk gerçekleştirmiştir. İsteyen müşteri kendi özelleşmiş ihtiyacı ve alım tutarına göre şartları gözden geçirebilmek-
te veya çerçeve anlaşma şartları üzerinden tekrar pazarlık yapabilmektedir.
109 110