Page 8 - DMO
P. 8
Genel Müdürlüğümüzce; araştırma kapsamında tespit edilen ve Kitapta yer alan iyi uygula- “Kamu Alımları ve Merkezi Tedarik Hizmetleri Alanında İşbirliğine Dair Mutabakat Zaptı”
ma örnekleri ile yenilikçi uygulamalar çerçevesinde, 2015-2019 Dönemi Stratejik Planımızda imzalamış olduğumuz ve düzenlenen karşılıklı ziyaretler ile işbirliğimizi güçlendirdiğimiz
“Geliştirdiği yenilikçi çözüm ve uygulamalar ile kamu alımlarında öncelikli olarak ter- Kore Cumhuriyeti Kamu İhale Hizmetleri Kurumuna; kurumlarına düzenlemiş olduğumuz
cih edilen ve uluslararası ölçekte öncü merkezi tedarik kuruluşları arasında yer alan bir resmi ziyaret sırasında sunumlar ve e-posta yolu ile faydalı bilgiler paylaşan İtalya merkezi
kurum olmak.” şeklinde belirlenen kurumsal vizyonumuz doğrultusunda, uluslararası uy- satınalma organı Consip’e,
gulamalarla uyumlu bir elektronik tedarik sisteminin geliştirilmesi ve Ofisin kamu alımları
içindeki payı ile kamu maliyesine yaptığı katkı ve sağladığı tasarrufun artırılması hedeflen- Kitabımızın hazırlık çalışmalarında emeği geçen tüm personelimize teşekkür ediyorum.
mektedir.
Söz konusu Kitabın kamu alımları sektöründe Ülkemiz ve uluslararası platformda yer alan
Çalışmamızın kitap haline gelmesine katkı sağlayan; bütün paydaşlar için faydalı olmasını diliyorum.
Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğüne (Kamu Alımları Koordinasyon E. Levent ŞAHİN
Dairesi), Kamu İhale Kurumuna; Genel Müdür
Diplomatik temsilcilikler ve muhatap kurumların üst yöneticilerine hitaben yazılan resmi
mektuplar yoluyla yurtdışındaki muhatap kurumlarla irtibat kurmamızı sağlayan, Dışişleri
Bakanlığı İkili Ekonomik İlişkiler Genel Müdür Yardımcılığına, Maliye Bakanlığı AB ve Dış
İlişkiler Dairesi Başkanlığına,
Dışişleri Bakanlığı aracılığı ile kendilerine göndermiş olduğumuz, ülkelerindeki kamu tedarik
sistemleri ve kamu tedarik hizmeti sunan kurumlar ile ilgili öğrenmek istediğimiz bilgilere
ilişkin konu başlıklarını içeren soru formlarımızı yanıtlama nezaketini göstermiş olan; Al-
manya Federal İçişleri Bakanlığı Tedarik Dairesi Kurum Direktörlüğüne; Brezilya Planlama,
Bütçe ve Yönetim Bakanlığı Lojistik ve Genel Hizmetler Departmanına, Bilgi Teknolojileri
ve Lojistik Sekreteryasına; Çek Cumhuriyeti’nde kamu ihalelerinin denetiminden sorumlu
kurum olan Rekabet Koruma Ofisi Uluslararası ve Dış İlişkiler Birimine; Fransa’nın merkezi
tedarik kurumu UGAP ve ülkedeki kamu alım politikasını belirleyen kuruluş olan SAE’ye;
İngiltere merkezi tedarik kurumu Kraliyet Ticaret Servisi Ticari İlişkiler Müdürlüğüne; Le-
tonya’da kamu alım mevzuatı ve kamu alımlarının denetiminden sorumlu kurum olan İhale
İzleme Bürosuna; Portekiz’in merkezi satınalma kurumu olan eSPap’a,
Ayrıca, e-posta yazışmaları yoluyla soru formlarımızı cevaplandıran; Avusturya’nın merkezi
tedarik kurumu olan BBG’nin Uluslararası Projeler Başkanlığına; Finlandiya merkezi tedarik
kurumu Kuntahankinnat’a; İngiltere Kamu Tedarik Servisi, Ticaret Politikası ve Teslimat Biri-
mine; Slovenya Maliye Bakanlığı Kamu Tedarik Müdürlüğü Kamu Tedarik Sistemi Birimine,
iii iv