Page 103 - DMO
P. 103
Fransaransa
F
UGAP, 17/01/1968 yılında yayınlanan Kararname ile kurulmuş, 30 Temmuz 1985 tarihinde
yayınlanan Kararname ile UGAP’ın hukuki statüsü endüstriyel ticari bir kamu kurumu olarak
belirlenmiş, 2004 yılında Kamu İhaleleri Kanununa Dair Kararname ile UGAP Merkezi satın Hizmetler ve Petrol Ürünleri
alma kurumu statüsü kazanmış, 22/12/2008 UGAP’ ın statüsüne dair Kararnamede değişik- 301
lik ile yetki alanı, kamu sektörü-özel sektör ortaklıklarına doğru genişletilmiştir.17 Mart 2009 169 633 Mobilya/Genel Ekipmanlar
tarihinde yayınlanan Kararname ile güncellenmiştir. Kamu İhale Kanunu ile bu kararname
hükümlerine göre kurumun temel görevleri; ihale düzenlemek, çerçeve anlaşma yapmak,
Kamu İhaleleri Kanunu ile 6 Haziran 2005 tarihli Düzenlemeye tâbi olan tüm ihale makam- 365
ları için mal ve hizmet temin etmektir. UGAP, çeşitli bakanlık ve yerel yönetim temsilcilerin- 30% 677
den oluşan 18 üyeli bir Yönetim Kurulu tarafından yönetilmektedir.
Fransa Kamu Piyasaları Kanununa göre; UGAP’tan alım yapan kamu kurumları, genel pro-
sedürden muaf tutulmakta ve meblağ ne olursa olsun ilan ve rekabetin sağlanması gibi tüm
yükümlülükleri yerine getirmiş sayılmaktadır.
Grafik-15: 2014 yılı UGAP Satışlarının Sektörlere Göre Dağılımı (milyon €)
Toplam 8 sorumluluk alanında yer almakta olan 27 bölge ofisi ile faaliyet gösteren UGAP’ta,
2013 yılı itibarıyla 1.168 personel çalışmaktadır. Kurumun merkezi, Paris Merkez Bölgesindeki
Champs-sur-Marne’dedir. Paris Merkez Bölgesi başlı başına ayrı örgütlenen kurumun, Kuzey
Bölgesi ise deniz aşırı topraklardaki alımlardan da sorumludur.
Şekil-33: UGAP İnternet Sitesi Görünümü
Kâr amacı gütmeyen, hizmet odaklı bir kamu iktisadi kuruluşu olan UGAP’ın, faaliyet gider-
leri, yapmış olduğu satıştan alınan hizmet bedeli ile finanse edilmekte, dönem sonu kârı ise
Hazine’ye aktarılmaktadır.
Şekil-34: UGAP Sorumluluk Alanlarına Göre Bölge Müdürlükleri
85 86