Page 106 - DMO
P. 106

Fransaransa
 F


 UGAP’ın, aralarında merkezi yönetim birimleri, bölgesel yönetimler ve sağlık sektörü ku-  2.8.3 Faaliyet Alanı
 rumları, kamu özel işbirliği kapsamındaki özel sektör kuruluşları, kamu hizmeti gören gerçek
 kişilerin bulunduğu yaklaşık 20.000 müşterisi bulunmaktadır.  SAE’nin temel faaliyet alanı; ortak alıma tabi ofis malzemesi, donanım, yazılım, telekomüni-
               kasyon, ulaşım, bina bakım, yakıt ve finansal hizmetler gibi mal ve hizmet alımlarında devlet
 UGAP’ın cirosu 2,04 milyar € olup buna göre UGAP’ın Fransa toplam kamu alımlarındaki   tedarik politikası tanımlamak ve uygulamaktır.
 payı yaklaşık % 2,7’dir.
               Ülkenin merkezi tedarik kurumu olan UGAP ise, mal ve hizmet alımları alanlarında faaliyet
 Önceki Yıla Göre   göstermektedir. Kurumun temin ettiği belli başlı ürün grupları arasında; hastane ekipman-
 Tutar  Oran   ları, araçlar, bilgi teknolojileri donanım ve yazılımları, mobilya, temizlik, güvenlik ve taşıma
 Değişim Oranı
               işleri gibi hizmet kalemleri bulunmaktadır.
 Merkezi Yönetim Birimleri  796  %37  %19
 Mahalli İdareler ve Sosyal   750  %35  %5,7  Kurum, sunduğu olağan hizmet kalemlerinin yanı sıra; finansal kiralama, ortak alan temizli-
 Kuruluşlar    ği, bio-temizleme, özel güvenlik ve kamera sistemi, nakliye hizmetleri, yakıt (kalorifer yakıtı
 Hastaneler  462  %21  %14,8  ve yağlar), çöp ve elektronik malzemenin toplanarak işlenmesi gibi daha yüksek bir yeterli-
               lik düzeyi gerektiren mal ve hizmet tedariklerinde yaratıcı çözümler sunmaktadır.
 Diğer Kurumlar  137  %7  %9,1
 TOPLAM  2.145  %100  Güncel değişikliklerle birlikte yangın söndürme ve kurtarma faaliyetleri ile dijital eğitim ma-
               teryali tedariki gibi başlıklar da kurumun faaliyet alanına girmiştir. Kamu kurumları, söz ko-
 Tablo-7: UGAP 2014 Yılına Ait Sipariş Tutarlarının Müşterilere Göre Dağılımı (milyon €)  nusu faaliyet alanlarında gerek duydukları taşıt, kıyafet ve aparatlar ile pedagojik gereçleri
               satın alırken UGAP’ın tedarik kanallarından faydalanabilmektedir.

 Kurum, 2014 yılı itibarıyla 5 farklı alanda faaliyet gösteren 535 tedarikçiye sahiptir. Kurumun   2.8.4 Tedarik Sisteminin İşleyişi
 tedarikçi yapısı incelendiğinde; 335 olan tedarikçi sayısı ile KOBİ’ler toplam tedarikçilerin
 yaklaşık %75’ini oluşturmaktadır. Özellikle mobilya/genel ekipmanlar ile sağlık sektöründeki   Ülkedeki kamu alımlarında merkezi satınalma organları ve tedarik araçlarını kullanmanın
 tedarikçilerin büyük çoğunluğu küçük ve orta büyüklükteki işletmelerden oluşmaktadır.  belirli durumlar dışında isteğe bağlı olduğu Fransa’da; UGAP’ın uyguladığı “satmak için sa-
               tın alma modeli” Avrupa’daki benzerlerinden farklıdır. Modelin çalışma prensibi, müşterinin
               UGAP’a sipariş vermesi, UGAP’ın da bu siparişi tedarikçiye iletmesi üzerine inşa edilmiştir.
               Tedarikçi, sipariş konusu ürünü müşteriye teslim etmekte ve faturayı UGAP’a kesmekte;
               UGAP da, müşteriye fatura kesmektedir.
 %18,8
               Kurumun müşterilerinden aldığı hizmet bedeli oranı ürün ve kategoriye göre farklılık gös-
               termekle birlikte, ortalama %6 civarındadır. Kurum, müşterilerden aldığı hizmet bedelinin
 %56,4  %24,8  yanı sıra, 2013 yılından bu yana tedarikçilerinden de satış tutarıyla orantılı olarak hizmet
 30%           bedeli almaktadır. Bunun dışında kurumun gelir sağlayıcı başka herhangi bir faaliyeti mev-
               cut değildir.


               UGAP tarafından gerçekleştirilen ihalelerde yüklenici seçimi yapılırken uygulanacak 2 farklı
               seçim ölçütü bulunmaktadır. Bunlar:
 Grafik-16: UGAP İşletme Büyüklüklerine Göre Tedarikçi Sayıları    ƒ  Yaygın kullanımlı mallar için; en düşük fiyat,

                  ƒ  Nitelikli mal ve hizmetler için; ekonomik olarak en avantajlı tekliftir.
 2004 yılında 666 milyon € olan toplam faaliyet büyüklüğünü önemli ölçüde arttırarak 2014
 yılında 2 milyar €’ya ulaştırması, temel amacı kamu alımlarında verimliliği ve müşteri mem-
 nuniyetini arttırmak olan UGAP’ın sektördeki payını ne kadar hızlı arttırdığının en önemli
 göstergesidir.



 87                                                                         88
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111