Genel Müdürümüz Mücahit CİVRİZ Dijital Dönüşümde Verimlilik Paneline Katıldı

  • Güncellenme Tarihi : 2 Kasım 2018 Cuma

Emin ÇALIKLI’nın moderatörlüğünü yaptığı toplantıya Genel Müdürümüz Mücahit CİVRİZ, TOBB Girişimcilik ve Sektörler Daire Başkanı Ozan ACAR, Türkiye Verimlilik Vakfı Başkanı Cemalettin KÖMÜRCÜ katılım sağladı. Dijitalleşme yolunda kurumlara sağlanan çözümlerden bahsedilen toplantıda katılımcılarla dijital dönüşümde verimlilik üzerine keyifli bir sohbet gerçekleşti.

Kurumsal inovasyonda dijitalleşmenin rolü üzerine bilgilerin paylaşıldığı toplantıda Fujitsu Kanal Satış ve Ürünlerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Emin ÇALIKLI üretilen ürünün insana ve topluma yararlı olması gerektiğini ve günümüz şartlarında en değerli şeyin zaman olduğunu ve zamanı kazanmanın para kazanmaktan daha önemli hâle geldiğini dile getirdi.

Genel Müdürümüz Mücahit CİVRİZ DMO’nun dijital dönüşüme en hızlı uyum sağlayan kurumlardan olduğunu ifade ettikten sonra; ‘‘DMO 1926‘dan bugüne kadar ciddi bir dönüşüm geçirmiş, günümüzde kamunun ‘AliBabası’ gibi bir konuma gelmiştir. Satışlarımızın %80’ini elektronik ortamda gerçekleştirerek kamunun ihtiyaçlarını verimli ve etkin bir şekilde karşılıyoruz. Türkiye’de özgün bir proje olan Sağlık Market uygulaması ile de sağlık tesislerinden taleplerin toplanması ve elektronik ortamda gerçekleştirilecek ihalelerle ürünlerin tedarik edilmesi dâhil tüm süreçleri dijital ortama taşıdık.’’ dedi.

Dijitalleşmenin Neresindeyiz?

Verimlilik Vakfı Başkanı KÖMÜRCÜ; ‘‘Veri>Verim>Verimlilik kavramlarını düşünecek olursak aslında verinin güvenilir, doğru olması verimi, o da verimliliği getirir. Doğru veriyi de dijitalleşme sağlar. Çok iş yapmaktan ziyâde doğru işi doğru şekilde yapmak lâzım.’’ dedi.

DMO’nun Türkiye’nin ticari hayatına ve kalkınmasına damga vurabilecek bir kurum olduğunun altını çizen Genel Müdürümüz; ‘‘Biz yeni vizyonumuzda DMO olarak farklı bir yol haritası izleyemeye karar verdik ve verimliliği ön planda tutan ‘Değişimin Mimarı Olalım’ hareketini başlattık kurumumuzda. Hedefimiz Türkiye’de tasarruf adına, yerli ve milli üretimin güçlenmesi adına bu hareketi paydaşımız olan firmalarla birlikte gerçekleştirmek. Bu hikâyede eğer bir değişim ve dönüşüm gerçekleştireceksek mikro tespitler makro politikalar üretmemiz gerektiğinin farkındayız. Paydaş olarak gördüğümüz firmalar da bizim hikâyemize ortak olmalı. Kamunun elindeki ödeneği ‘en verimli biçimde’ kullanmasını sağlamamız gerekli.

DMO olarak biz hakkımızdaki algıyı paydaşımız olan firmalarla birlikte yıkmalıyız. Şimdilerde  ‘‘Bize kurumların/firmaların bakış açısı ne? Nasıl olmalı?’’ sorusunu soruyoruz kendimize. Dijitalleşme ile süreçlerimizi daha verimli hâle getirmek için ekiplerimizle gece gündüz demeden çalışıyoruz Bu sürecin sonunda da başka platformlarda inşallah bir başarı hikâyesi anlatıyor olacağız. Somut çıktıları da orada sizlerle paylaşmak isteriz.’’ vurgusunu yaptı.

Son yıllarda Türkiye’nin faktör verimliliğini giderek düştüğünü dile getiren TOBB Girişimcilik ve Sektörler Daire Başkanı Ozan ACAR; ‘‘Toplam faktör verimliliğinin büyümesi ile sürdürülebilir kalkınma gerçekleşir, sonraki dönemde de ekonomik büyümenin habercisi olur. Ekonomimiz büyüyor ama bu verimlilik temelli bir büyüme değil. Teknolojinin yayılımı insan ile olur. FUJITSU gibi firmalara bu konuda daha çok görev düşüyor. Türkiye’den mühendisleri alıp ARGE ve üretim süreçlerinize dâhil ederseniz ve sadece satış yapabileceğiniz alanlara odaklanmaktansa Türkiye’deki değer katabilecek şirketleri de değer zincirinize entegre ederseniz işte o zaman biz de ‘Bizim Fujitsu’ deriz.’’ dedi.